Dersin Adı | Bakmak, Düşünmek ve Çizmek |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 334 | Güz/Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Deneysel bir yaklaşımda keşfetme yoluyla farklı görsel iletişim tekniklerini kullanmayı öğrenmek. Çizim/doküman tasarımı sürecinde Keşfetme ve Hayal Etme teşvik edilecek; bu da öğrencilerin mimarlığın form, mekân, oran, doku, ışık ve gölge gibi konvansiyonel parametrelerini ve aynı zamanda belirli mekânsal deneyimler ve olaylar, insanlar, ses, koku ve renkler, maddiyat ve keşfetmenin/hayal etmenin rolünün önemini anlamalarına yardım edecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yapım ve Tasarım sürecinde, tüm çizimler ve eskizler, kolajlar ve yazılı metinler, fotoğraf ve maketler simgelemenin olduğu kadar keşfetme ve deneyimlemenin belgeleri haline gelir. Unsurları katman katman üstüne dönüştüren ve kopyalan Resim baskı tekniğinde olduğu gibi, her bir eskiz bir tasarım fikrinin formüle edilmesi sürecinde önemli bir rol oynayacaktır. Stüdyoda üretilen bütün malzemelerde eskiz çizmenin önemli bir düşünme aracı kullanmak, yerleşim alanı, binalar ve peyzaj olarak gördüğümüz objeleri anlamaya; yeni fikirlerin üretiminde bir sözlük görevi gören mecazi bir yapıyı yaratmaya ve dönüştürmeye yardım edecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müfredatın tanıtılması: Giriş, yoklama ve süre tanımı ve tartışma. | Ödev #1 verilmesi |
2 | Farkındalığı Yaratmak: Göz ve dünyayı nasıl algıladığımız, eskiz araçlarını anlamanın ve çizgi kalitesinin önemi | 1. Taslaklar 2. Gesture Çizgiler 3. Contour Çizgiler 4. Tartışma Ödev #2 |
3 | Farkındalığı Yaratmak: Gördüğünü düşündüğün şeyi çiz. Göz / El koordinasyonu farkındalığı | 1. Kontur çizgiler 2. Ele bakarak Blind-Contour Çizgiler 3. Check-back contour çizimi 4. Tartışma Ödev #3 |
4 | Farkındalığı Yaratmak: Ayrımlar yapmak. Çizimin mecazi yönleri. Çizimle anlatımda kompozisyonun önemi. | 1. Mekân ve Form 2. Temel Kompozisyon Teknikleri 3. Nokta, Çizgi ve iz 4. Tartışma Ödev #4 |
5 | Mekânsal Deneyim: Ayrımlar yapmak. Mekândaki insan figurü. Temel insan oranları ve biçim ve hareketlerin özünü yakalama. Çizimlerde bir mekâna sahip olmanın önemi. | 1. Kontur çizgiler 2. Modele bakarak Blind-Contour Çizgiler 3. Check-back countour çizimi 4. Çizgilerin ekonomisi 5. Tartışma Ödev #5 |
6 | Mekânsal Deneyim: Derinlik algısı yaratma.Işığın ve gölgenin mekânı algılamada rolünü anlama. | 1. Işık, Ton ve Gölge 2. Çizgi ile tarama teknikleri 3. Overlapping ve Gradients 4.Tartışma Ödev #6 |
7 | Mekânsal Deneyim: Lineer Perspektife deneyimsel bir yaklaşım | 1. Perspektife giriş 2. Bir, İki ve Üç noktalı perspektif |
8 | Mekânsal Deneyim: Lineer Perspektife deneyimsel bir yaklaşım. Bir deneyimi aktarırken storyboardun önemi | 1. Linear Perspektife giriş 2. Storyboard 3. Tartışma Ödev #7 4. Comic Book Perspektif Projesi Çalışma |
9 | Mekânsal Deneyim: Lineer Perspektife deneyimsel bir yaklaşım. Kolaj yapımına ve karma medya temsiline giriş | 1. Comic Book Perspektif Projesi Çalışma |
10 | Mekânsal Deneyim: Eşleştirme-“Final Projesi” | 1. Comic Book Perspektif Projesi Çalışma |
11 | Midterm Projesi 1 Sunum | 1. Comic Book Perspektif Projesi Sunum |
12 | Program ve konum- “Final Projesi” | 1. Ders süresi |
13 | Hikâye- “Final Projesi” | 1. Ders süresi |
14 | Hikâye- “Final Projesi” | 1. Ders süresi |
15 | Hikâye- “Final Projesi” | 1. Ders süresi 2. Çeşitli temalara dayalı kolaj çalışmaları |
16 | Dönem Projesi Teslim | Dönem Projesi Teslim |
Ders Kitabı | Experiential Drawing, Robert Regis Dvorak. Crisp Publications, Inc. Menlo Park, California. ISBN: 9781560520658 Drawing on the Right Side of the Brain, Elizabeth Edwards ISBN: 9780874775235 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Design Drawing, Francis D. K. Ching ISBN: 9781118061589 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 5 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest